Dermokosmetyk – marketing z drogerii

Dermokosmetyk – marketing z drogerii

Niestety okazuje się, że określenie dermokosmetyk, to w dużej mierze slogan marketingowy, który został stworzony po to, aby zachęcić do zakupu danego preparatu. Nie ma uregulowań prawnych, co do wprowadzania takiego preparatu na rynek.

Bowiem istnieją kosmetyki oraz leki, a to co jest między nimi to wymysł producentów. Oczywiście zgadzam się z opisanymi wyżej zaletami takich produktów, jednak nie możemy przekreślać wszystkich innych preparatów dostępnych na rynku.

Zastanawiający jest fakt, że podobno dermokosmetyk możemy zakupić tylko w aptekach. Taka sytuacja miała miejsce kilka lat temu, gdy nie było dostępnych tylu specjalistycznych drogerii, jak teraz.

Również w nich dzisiaj można znaleźć wszelkiego rodzaju kosmetyki określane mianem dermokosmetyk. Specjalistyczne preparaty czterech wiodących firm w tej dziedzinie, wyróżniają się swoją łagodnością i skutecznością, jednak pozostałe preparaty mogą okazać się tylko zmienioną nazwą, niż specjalnie dobranym składem.

Dlatego jeżeli zależy nam na doborze odpowiedniego preparatu, zawsze czytajmy jego skład oraz weryfikujmy informacje, ale tylko i wyłącznie ze sprawdzonych źródeł. Bowiem to, że dany krem jest droższy, a na jego opakowaniu widnieje ten cudny napis dermokosmetyk, nie zawsze jest prawdą.

Wybierając dermokosmetyk zadbajmy o to, aby zawierał małe ilości konserwantów, barwników oraz środków zapachowych. Miejmy również na uwadze ewentualne uczulenia, które zawsze mogą wystąpić, nawet, gdy dany produkt jest określany bezpiecznym dermokosmetykiem.